Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

LONDON - ΛΟΝΔΙΝΟ , Η αρχή του ταξιδιού

    
Big Ben ,House of parliament και Victoria Tower Garden  

  Πριν από λίγες ημέρες ,Οκτώβριο του 2013 έκανα μια δεύτερη επίσκεψη στο πολυπρόσωπο Λονδίνο. Η πρώτη μου επίσκεψη στην μεγαλειώδη αυτή πρωτεύουσα της Βρετανίας ήταν το Δεκέμβριο του 2011(μέρες Χριστουγέννων)  μαζί με ένα φίλο ,ενώ η δεύτερη μου επίσκεψη έγινε 24 – 28 Οκτωβρίου 2013 για να επισκεφτώ φίλους .Από τις ημερομηνίες που ήμουν στο Λονδίνο ,μπορεί κάποιος να καταλάβει ότι ήμουν εκεί την ημέρα της μεγάλης καταιγίδας  St Jude,όπου οι άνεμοι έπνεαν τουλάχιστον 130 χιλ. Ας πούμε ότι ήμουν κι εγώ ένα μικρό θύμα της καταιγίδας, εφόσον αρρώστησα και ήμουν 3 μέρες άρρωστος. Την ώρα που φυσούσε και έβρεχε ξεκίνησα για να πάω με τα πόδια στον σταθμό λεωφορείον στην Victoria και  από τον άνεμο και την δυνατή βροχή πάει και η ομπρέλα και έγινα και μούσκεμα. Εγώ έβλεπα ανθρώπους να κυκλοφορούν με τις κουκούλες τους και σκέφτηκα ότι ήταν μια συνηθισμένη βροχή, που να φανταστώ τι ήταν και τις επεκτάσεις θα είχε. Στον σταθμό των λεωφορείον άλλαξα ρούχα( μέχρι και παπούτσια) αλλά την είχα αρπάξει ήδη και το κατάλαβα όταν έφτασα στο αεροδρόμιο Stansted. Εκεί επίσης κατάλαβα και την σοβαρότητα τις καταιγίδας όταν έβλεπα ότι δεν έδιναν τον αριθμό της πύλης αναχώρησης αλλά και όταν τον έδωσαν δεν μας άφηναν να περάσουμε. Μέσα σε 5 λεπτά σταμάτησε και ο αέρας και η δυνατή βροχή και μπήκαμε στα γρήγορα στο αεροπλάνο από εξωτερική είσοδο όπου και είδα ότι σταμάτησε να φυσάει και μπορέσαμε και αναχωρήσαμε για τον προορισμό μας.

  Αρκετά όμως με τον καιρό ας γράψω κάτι πιο ευχάριστο για το Λονδίνο. Στο κείμενο αυτό θα προσπαθήσω να δώσω πληροφορίες ,ιδέες αλλά και την δική μου άποψη για το τι μπορεί να δει κάποιος στο Λονδίνο. Θα παρουσιάσω τι επισκέφτηκα στο Λονδίνο τα δύο τετραήμερα(2011 και 2013) ώστε να βοηθήσω κάποιον που διαβάζει αυτά που γράφω  να επιλέξει τι θα επισκεφτεί στην πόλη αυτή.

St James Park


ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

   Η πτήση μου προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Stansted και ήταν από εταιρία χαμηλού κόστους. Εγώ επέλεξα να αναχωρήσω με την εταιρία national express για τον σταθμό  Victoria Coach Station και πλήρωσα 18 λίρες με επιστροφή. Το λεωφορείο  έκανε 1.30 ώρα μέχρι την Victoria.Αυτό εξαρτάται και από την κίνηση αλλά και από τις στάσεις που κάνει. Οι στάσεις που κάνει είναι Golders Green, London Finchley, London Lord's Cricket , London Baker , London, Portman , London Marble Arch (εδώ κατέβηκα εγώ) London Victoria Rail Stn και Victoria Coach Station. Τα λεωφορεία αναχωρούν κάθε 15 λεπτά. Ένας άλλος φθηνότερος τρόπος είναι η εταιρία Terravision με 11 λίρες με επιστροφή. Αυτή η εταιρία έχει λιγότερα δρομολόγια από την προηγούμενη αλλά εγώ δεν την πήρα γιατί δεν μπορούσα να περιμένω μια ώρα. Ένας τρίτος τρόπος είναι το τρένο  (www.thetrainline.com ) όπου είναι και ο ακριβότερος. Ανάλογα που θέλετε να πάτε επιλέγετε και τι μέσον  βολεύει. Αν η πτήση σας φθάνει σε ένα από τα άλλα 3 αεροδρόμια Luton,Gatwick και Heathrow καλό είναι να μπείτε στις σελίδες των αεροδρομίων και να δείτε τους τρόπους αναχώρηση σας. Η εταιρία Terravision αναχωρεί και από τα 4 αεροδρόμια. Στο αεροδρόμιο μαζέψτε διαφημιστικά φυλλάδια και χάρτες για να τους μελετήσετε μέχρι να φτάσετε στην πόλη και να δείτε μήπως υπάρχει και κάτι άλλο που θέλετε να επισκεφτείτε.

Marble Arch

ΝΟΜΙΣΜΑ – ΑΚΡΙΒΕΙΑ ( και μια ιστορία σχετικά με αυτό και το φαγητό)

  Η Αγγλία έχει ως νόμισμα την Λίρα Στερλίνα (GBP) και καλό είναι να ξέρετε τι σημαίνει αυτό για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως. Αυτό βέβαια ισχύει για έναν έλληνα που ζει στην Ελλάδα και έχει τον μισθό του έλληνα και όχι για κάποιον που ζει στο Λονδίνο. Τα 100 ευρώ είναι περίπου 80 με 84 λίρες. Αυτές είναι οι τιμές που βρήκα εγώ στα μαγαζιά .Μην πάτε σ ένα μαγαζί και αλλάξετε αμέσως τα ευρώ σας. Ρωτήστε και κάντε και παζάρι και πείτε ότι είναι και ακριβά .Είδα να το κάνουν άλλοι και κατάφεραν καλύτερη τιμή. Μην ντρέπεστε, δεν θα σας ξαναδούν. Οι τιμές αεροπορικών εισιτηρίων για το Λονδίνο μπορεί να είναι χαμηλές αλλά για όλα τα υπόλοιπα όχι .Τα ξενοδοχεία είναι ακριβά και αυτά με τις χαμηλές τιμές είναι άθλια. Τα εισιτήρια του μετρό και των τρένων επίσης ακριβά αλλά καλύτερα από ταξί. Το φαγητό επίσης άθλιο και ας το πληρώσετε μια περιουσία που λέει ο λόγος. Στην πρώτη μου επίσκεψη στο Λονδίνο μετά από αρκετό περπάτημα ψάχναμε κάπου να φάμε, έτσι όπως ήμασταν ταλαιπωρημένη κάτσαμε στο πρώτο που βρήκαμε όπου ήταν μια αλυσίδα καταστημάτων όπου είναι γεμάτο το κέντρο από αυτά. Παραγγείλαμε και είδαμε ότι ήταν το χειρότερο φαγητό που είχαμε φάει, όσο είχαμε φάει δηλαδή. Αφού πληρώσαμε τον λογαριασμό και πάθαμε και το σοκ της τιμής τέθηκε το θέμα με τον φίλο μου αν θα αφήσουμε και φιλοδώρημα. Εγώ επέλεξα να αφήσω ένα νόμισμα με την χαμηλότερη αξία που μπορεί να έχει στο Λονδίνο. Με το που έρχεται ο σερβιτόρος και το βλέπει ,μου λέει με ύφος νευρικό και με φωνή δυνατή για να με προσβάλει μέσα στο μαγαζί ‘’αυτό δεν είναι φιλοδώρημα για το Λονδίνο’’ ,εγώ με το συνηθισμένο μου χαμόγελο και την άνεση που με διακρίνει , παίρνω το νόμισμα και του λέω και αυτό το φαγητό που δίνετε δεν είναι φαγητό για Λονδίνο. Προχωρώντας προς την είσοδο είδα πολλά χαμόγελα και άλλων τουριστών που με χαιρετούσαν με τρόπο που μου έδειχναν ότι είχα δίκιο. Το προσωπικό του μαγαζιού έμεινε άφωνο. Δεν μπορώ να ξεχάσω την εικόνα αυτή, το θυμάμαι και γελάω και εννοείτε πως δεν μετάνιωσα για τον τρόπο που φέρθηκα.

Piccadilly Circus

ΕΠΙΛΟΓΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ

   Αυτό εξαρτάται πρωτίστως  από την τσέπη σας και την παρέα που έχετε μαζί σας. Η γνώμη μου είναι να βρείτε ένα ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης κι ας μην είναι τόσο καλό. Λογικά όλη την ημέρα θα είστε έξω και θα γυρίζετε στο ξενοδοχείο μόνο για μπάνιο, ύπνο και ότι άλλο… αν έχετε κουράγιο μετά από τόση κούραση. Υπάρχουν φθηνά ξενοδοχεία πάνω από το Hyde Park αλλά και κοντά στον σταθμό Victoria.Θα μπορείτε να περπατήσετε την πόλη με τα πόδια και χωρίς να χρησιμοποιείτε όλη την ώρα μετρό το οποίο δεν είναι και τόσο φθηνό. Εγώ συνηθίζω να χωρίζω το κέντρο σε διαδρομές ώστε να βλέπω αυτά που θέλω και να μην χρειάζεται να επανέλθω ξανά στην ίδια περιοχή.

London Bridge

ΠΡΙΖΕΣ - ΡΕΥΜΑ

  Οι πρίζες είναι διαφορετικές, τα κτήρια παλιά και η τάση του ρεύματος παράξενη θα έλεγα. Τα ξενοδοχεία έχουν να σας δώσουν πρίζες με ένα αντίτιμο το οποίο σας το επιστρέφουν όταν το παραδώσετε.  Έχω ακούσει να μου λέει άνθρωπος ότι του κάηκε το κινητό στο Λονδίνο. Εμένα δεν μου κάηκε την πρώτη φορά, αλλά δεν φόρτιζε και νόμιζα ότι είχε καεί. Με το που επέστρεψα είδα ότι ήταν το κινητό μια χαρά. Την δεύτερη φορά είχα πάλι πρόβλημα. Διαφορετική συσκευή και δεν φόρτιζε. Από τότε που δοκίμασα να το φορτίσω στο Λονδίνο άρχισε να μου σβήνει το κινητό όταν προσπαθώ να το φορτίσω ενώ είναι ανοιχτό.

St Martin's Street
ΚΑΙΡΟΣ

  Τον περίμενα χειρότερο. Την πρώτη φορά ήταν Δεκέμβριος και ήμουν με ένα κανονικό μπουφάν χωρίς να κρυώνω. Την δεύτερη φορά Οκτώβριος και οι φίλοι μου στο Λονδίνο μου έλεγαν έχει κρύο και εγώ ήμουν με κοντομάνικο και με ένα ζακετάκι τις νύχτες. Η βροχή, όχι όπως την περίμενα ή εγώ ήμουν τυχερός και τύχαινε να έχει ήλιο. Την τελευταία μέρα μόνο την πάτησα ,λίγο πριν αναχωρήσω από το Λονδίνο που όπως προανέφερα στην αρχή ήμουν κι εγώ ένα θύμα του κατακλυσμού St Jude και ήμουν άρρωστος για 3 μέρες αλλά όχι και του θανατά…κυκλοφορούσα, απλά είχα πονόλαιμο.


ΤΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ

   Εδώ θα ενώσω τα δύο μου ταξίδια στο Λονδίνο και θα γράψω τι επισκέφτηκα τις μέρες εκείνες και πως έφτιαξα το πρόγραμμα μου. Συνηθίζω πάντα να βγάζω πρόγραμμα και να μελετάω όσο μπορώ την πόλη που επισκέπτομαι πριν την αναχώρηση μου. Για εμένα το ταξίδι αρχίζει από την στιγμή που αρχίζω να το σκέφτομαι και να το μελετάω και όχι όταν φτάνω στην πόλη που επισκέπτομαι.



Για την Α Διαδρομή πάτησε εδώ http://travelguide-spirit.blogspot.se/2013/11/london_4.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου